Lombardo, een in Villongo (Bergamo – Italy) gevestigd lichttechnologisch bedrijf dat de laatste jaren een proces van sterke groei en evolutie heeft doorgemaakt, heeft ervoor gekozen zijn verhaal te vertellen met een nieuw logo en een bedrijfsvideo die zijn waarden en de manier waarop het op de markt staat en erkend wil worden, benadrukken.
“Re-branding is niet simpelweg het vinden van een nieuwe, modernere en originelere grafische vorm voor je merk. Het betekent op reis gaan binnen de eigen identiteit, op zoek naar zijn wortels en waarden. Het is het identificeren van de originaliteit van het eigen voorstel om te komen tot een nieuw ‘idee van het zelf’ dat de veranderingen die plaatsvinden weerspiegelt en horizonnen van betekenis en waarden voorstelt,” zegt Italo Belussi, Lombardo’s CEO.
Eenvoud en dynamiek: het is onder de vlag van deze twee waarden dat Lombardo’s nieuwe merk moet worden gelezen. Eenvoudig betekent niet gemakkelijk, integendeel. Het betekent vrij van alles wat overbodig is, zonder onnodige complexiteit en redundantie. Een van Lombardo’s doelstellingen is inderdaad om technologie, elegantie en eenvoud te combineren om altijd performante oplossingen aan te bieden.
Het nieuwe logo wordt aangevuld met de claim “Everyday light”, die een echte intentieverklaring over de inzet van het bedrijf vertegenwoordigt, maar ook de horizon van de missie van het bedrijf: als licht in constante evolutie en altijd in beweging, op zoek naar de beste technologieën, materialen en oplossingen.
Beschikbaarheid, luisteren, verbinding zijn de waarden die ook naar voren komen uit de nieuwe presentatievideo van het bedrijf, die de teamgeest en de betrouwbaarheid van Lombardo met originaliteit weergeeft: een bedrijf dat een gestructureerde maar lineaire en directe organisatie heeft, mede dankzij het zeer jonge en gemotiveerde team, waarin “problemen kansen zijn” en “iedereen een oplossing is”.